Saturday, June 09, 2012

Vendestrik bukser


Til alle os der holder af bøgerne "Vendestrik" og "Vendestrik #2" er der godt nyt i vente. Forlaget Vingefang udgiver nu bogen "Vendestrik bukser" af Hanne Meedom.


Tænk engang at man også kan strikke bukser i vendestrik - den tanke har aldrig strejfet mig. Men nu skal det undersøges hvordan det gøres. 

Jeg håber sådan i mit stille sind, at der også snart kommer flere sybøger fra Hanne og Sofie Meedom. Deres sybøger er intet mindre end vidunderlige, og fulde af en masse gode basismønstre på børnetøj. Og har man ikke den store erfaring med at sy, kan man sagtens kaste sig over bøgerne alligevel. Der er grundige forklaringer af forskellige syteknikker.


* * * * * * * * * * *

For those of us who likes the books Vendestrik and Vendestrik #2 there is a good piece of news. The publishing company Vingefang sends the book Vendestrik bukser on the market.

Just imagine that one can knit trousers in short row knitting - that thought has never crossed my mind. But now I want to check out how it's done.

I really hope that more sewingbooks will be coming from Hanne and Sofie Meedom. Their sewingbooks are nothing less than wonderful, and filled with a lot of good basis sewing patterns for children's clothes. And if you haven't got that much experience with sewing, you can easily use the books anyway. There are thorough explanations of various sewing techniques.


2 comments:

  1. Hvis du har lyst til at strikke børne bukser, så skal du næsten lige tjekke Strikkebogens nye pludderbukser ud. Dem med påfuglemønsteret:0)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mange tak for tippet, Hanne - jeg suser lige straks til Strikkebogen. Jeg har en drøm om at lave små strikbukser, og på samme tid kan jeg ikke glemme hvor tunge mine egne hæklede overalls(!) blev når det regnede. Det bør da vist nævnes at jeg bar dem da jeg var 4-5 år. ;))

      Hav en hyggelig søndag. :))

      Delete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.