Thursday, June 28, 2012

C e n t i L o n g

E n g l i s h - b e l o w 

Jeg har klippet og klisteret på det seneste. De smukke mønstre fra CentiLongs nye e-bog skulle samles, så jeg endelig kan komme i gang med de fine modeller.


CentiLong består af Christina fra Rappedikke og Lis fra Karlsons Kludeskab. Begge vanvittigt talentfulde og dygtige kvinder udi håndarbejdets verden. Jeg ynder også at følge deres ord og billeder om livet i det hele taget og føler mig stort set altid inspireret og ikke mindst menneskeligt beriget.

Jeg ved jeg har nævnt det før, men jeg holder ufatteligt meget af mønstre som er enkle og elegante, og som alligevel har helt deres eget cool udtryk. Det formår CentiLongs modeller. Med skønne flæser og små detaljer.
Mønstrene kan laves i str. 1, 2 og 3 år og hvor er jeg - endnu en gang - glad for at vores lille niece Agnes kan agere aftager til tøj i mini størrelse...



E n g l i s h

Lately I have been cutting and pasting. The beautiful patterns from CentiLong's new e-book had to be put together, so I finally can start sewing the lovely designs.

CentiLong is Christina from Rappedikke and Lis from Karlsons Kludeskab. Both extremely talented and skilled women in the world of crafting. I also like keeping up on life in general through their words and pictures, and I almost always feel inspired and not least humanly enriched. 

I know that I have said it before, but I'm incredibly fond of patterns which are simple and elegant, and which have their own cool expressions anyway. CentiLong's designs succeed in that. By gorgeous frills and little details. 
The designs can be made in the sizes 1, 2 and 3 years, and oh how I'm thrilled once more by the fact that our little niece Agnes can act as user of clothes in mini sizes...

4 comments:

  1. Jeg har så mange gange siddet med fingeren på den der købknap, men åh jeg kender jo ikke nogen med så små størrelser. Jeg er nemlig også vild med deres enkle stil. Men måske jeg bare skal samle til lager ;)

    Ulla, jeg er SÅ lykkelig over, at du skriver dine indlæg på dansk nu, for selvom jeg både syr og strikker efter engelske opskrifter, så forstår jeg end ikke halvdelen af dine forrige indlæg, og det er smadder ærgerligt, for du har så dejlig en blog her. Og NU forstår jeg hvert et ord :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg kender godt fornemmelsen, Gitte. Der er mange mønstre som jeg kunne tænke mig, men som ingen aftager umiddelbart har. ;) Men dette måtte jeg eje.

      Og hvor er jeg glad for at du sætter pris på det danske. Jeg havde sådan en lyst til at skrive på mit eget sprog, selvom engelsk har været en stor del af mit liv. Jeg ville dog ikke afskrive de læsere som kommer fra andre lande, så derfor oversættelsen.
      Tusind tak for de søde ord. :))

      Delete
  2. Jeg gjør akkurat det samme! Klipper og limer sammen mønster. Elsker fargene og detaljene!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvor sjovt, Guro! :)) Jeg elsker også CentiLongs designs - det er lige min stil. Jeg vil glæde mig til at se hvad du får syet af fint børnetøj.
      Når mønstrene på de flotte kraver kommer i butikken, må jeg vist også se nærmere på dem. ;))

      Delete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.