Wednesday, March 18, 2009

lille-ursus = little bear

When I was a child my mother often called me Ursus instead of Ulla.

It wasn't untill my first child was born, that I found out what my name meant. Looking in name books for beautiful girls' names, I discovered that Ulla means the little she bear. And knowing that in latin bear is translated into ursus, I found it rather amusing that my mother had called me ursus during my childhood! Even without knowing that she was right about the bear thing!! So when I started blogging I thought that I would use something from my name. Lille means little in Danish, so lille-ursus it was!

For a long time I have been looking for a wonderful little bear stamp to use in my snail mail for friends, but I haven't been able to find the right one. I wanted it to fit the lille-ursus part.

BUT recently I saw this gorgeous little fellow in Craft Pudding's shop, and I knew that he was the perfect lille-ursus bear.

So next time I write a letter, he will be stamped next to my signatur...

11 comments:

  1. åh, jag gillar Etsy!!
    Tack att Du påminner mig, snälla! Jag skulle ju också beställa något där ;-)
    Fick jättasöta stemplar från norajane.etsy.com.
    Du och jag har ju både samma tyg med prickar och fåglar - och jag hade hittat underbara små fåglar hos Nora Jane...

    Önskar Dig en solig dag med mycket fågelkvitter, kära Ulla! Kramkram

    ReplyDelete
  2. Sikken sød historie. Jeg har faktisk tænkt at det var et hyggeligt bjørnebarns navn du havde, men det var fint at få historien om din mor. Stemplet er bare dejligt. Jeg kan godt forstå du er glad for dit fund.

    ReplyDelete
  3. Også jeg, Juliane!! :0)) Jeg skal have kigget på shoppen Nora Jane, den lyder til at være god.

    Jeg kiggede lige på mit stof med fuglene i går, og spekulerede på hvad det skal ende med at blive til. Måske en lille sommerkjole!

    Jeg håber, at du får en dejlig dag og aften...

    Mange hilsner
    Ulla :0)

    ...............

    Tak skal du have Marina :0))

    Jeg synes, at det er lidt sjovt at du havde tænkt på, at jeg havde et bjørne barns navn ;0)

    Jeg kunne så godt tænke mig selv at prøve at lave stempler. Og jeg har masser af viskelæderstykker til at ligge i skuffen indkøbt til samme formål.
    Måske er det nu det skal være...

    Men hvor er det godt, at andre kan opfylde mit behov for bjørne stempler indtil jeg selv kommer i gang ;0)

    ReplyDelete
  4. Hvor hyggeligt. Jeg havde faktisk ikke tænkt på, hvad navnet betyder, selv om jeg godt ved det.
    Min veninde er gift med Bjørn, de fik en pige og døbte hende Ursula - lille hunbjørn :o)

    ReplyDelete
  5. Det er en dejlig historie, og stemplet er fantastisk. Jeg er helt vild med tingene fra CraftPudding, og jeg går bare og overvejer, hvad jeg skal bestille derfra. Dine breve bliver godt nok fine - der kommer til at være beundringer fra modtagerne! :)

    ReplyDelete
  6. So now I know. I was wondering all time I followed you.
    And... you have your own stars in the sky. Isn't that something?

    ReplyDelete
  7. The little bear is just perfect!! I have Woodstock from the Peanuts cartoons for mine!

    ReplyDelete
  8. I love the meaning of names too - that stamp is just beautiful

    ReplyDelete
  9. Ja, det er lidt mærkværdigt at det hele "gik op", Annette ;0)

    Der var vel nok sødt, at dine venner navngav deres datter lille hun bjørn :0) Det var oplagt... .:0)

    ..................

    Det er nemlig lidt pudsigt, Astrid, at min mor kaldte mig ursus... :0))

    Det er bestemt ikke nemt at bestemme sig hos Craft Pudding...der er så mange unikke stempler. Jeg vil glæde mig til at se hvad du bestemmer dig for.

    ...................

    Have you been thinking about that, Ria? It's always nice to get to know the answer on a question ;0)

    Oh, yes...I had not thought about the star, but you are right. I look at it rather often :0)

    ..................

    I really like it too, Di - and especially that it's a bear with a heart in the right place ;0) I hope I can live up to that bit ;0)

    It sounds great with Woodstock - I just love him!!

    ..................

    It's rather interesting what one's name means, Cathy. And to see whether the meaning fits the person who carries the name :0)

    ReplyDelete
  10. I love the stamp! And that is such a sweet nickname your mother called you.

    www.oiyi.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. I think that the stamp is brilliant too, oiyi :0) I love the face on that little bear...

    It's funny how nicknames tend to last - once in a while my mother still says ursus, but not that often ;0)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.