Friday, November 27, 2009

Definitely December books

I know for sure that there are 2 books I'm going to get for December. The first one has to be JULEBOGEN (the Christmas book) written and illustrated by Theresa Maria Jessing.

I you watch Bonderøven on DR2 ýou might already know who she is. Frank's beautiful - and talented - wife.

To me the book sounds very interesting and I know that I'm going to enjoy reading it. Hopefully I will be able to add my own notes in the book, and get new ideas and stories about Christmas.

And if I manage to write down as the years - and Christmases- pass by, more and more of my little family's Christmas traditions will be saved in JULEBOGEN.

(By the way, did you know that Theresa Maria Jessing designs knitting patterns? Lovely things indeed - see for yourself on her website.)

The other book which we will purchase, is for Emil and me.

We always read a book in the Christmas month (and in other months too!) and it has to be divided into 24 chapters. One chapter for each day...

This year it will be IQBAL FAROOQ OG JULESVINERIET. It's a book written by the Danish politician Manu Sareen. He has written several books about Iqbal Farooq and his family, and Emil and I have enjoyed every single one.

It's the kind of book, which is perfect if your child appriciates humour. We sure have high hopes for loads of laughs in this one too....

Now all we have to do, is to go out and buy them both. But not tomorrow. That day will be all about family and relaxing...

11 comments:

  1. Oh, do you know why I love Danish christmas? Because everything is called jule...something.

    Jule is the German short form for my first name. So Tuborgs Julebryg, julemænd and julebøger sound as if they were meant to be for me (the book, I think, definately is ;-)

    A warm hug from Skåne,

    Juliane

    ReplyDelete
  2. love to see more photos from the book,looks so good

    ReplyDelete
  3. Tak for tips om dejlige bøger :-)

    ReplyDelete
  4. skønne bøger, og jeg vil lige kigge nærmere på Teresas hjemmeside, dén ser rigtigt interessant ud, så TAK for tips'ne
    Hav en god week-end

    ReplyDelete
  5. I have had Tereses Christmas book in my hands three time now and I its just great! Hope that you buy it.

    ReplyDelete
  6. Juleboken står högt på min önskelist!

    Ha en riktigt mysig advent!

    Anna

    ReplyDelete
  7. All things jule- is defenitly meant for you, Juliane. :)) I will think of you when ever I see something containing those particular letters in the future...

    Enjoy the evening.

    An advent hug for you,
    Ulla :))

    ............

    It's a fantastic book, kaylovesvintage! I got it yesterday and have already looked in it a lot of times. ,))

    I will try to take a photo when the light returns in the morning. :))

    ................

    Det var min fornøjelse, Losarinas mor. :)) Du kan tro bogen er vidunderlig. Min kære veninde kom med den til mig i går aftes, fordi hun havde læst min blog. Er det ikke en gave i sig selv at have sådan en veninde? Det synes jeg. :))

    ................

    Jeg er helt vild med den hjemmeside, Rosanna. Og har lidt udkig på et tørklæde derfra.
    I bogen er der iøvrigt opskrift på huen og et lille tørklæde.
    Ih, den er god - kan helt klart anbefales. :))

    Rigtig god weekend - den smule der er tilbage. :))

    .............

    I was so lucky, Louise to get it from a dear friend.
    You had better take it in your hands for the 4th time - and buy it. You will not regret. ;))

    .............

    Det kan jeg godt forstå, Anna. Jeg håber, at du får dit ønske opfyldt, for bogen er utrolig inspirerende og smuk.
    Der er nogle helt vidunderlige tegninger i den.

    Du må også have en rigtig god advent,

    Ulla :))

    ReplyDelete
  8. Er vild med bonderøven - det ser så idylisk ud. Rigtig landliv ;-)

    Må lige have et kig på dine links.

    God søndag (det der er tilbage). SKAL SE sidste afsnit af forbrydelsen!! Så ungerne skal være i seng senest 19.55!
    - Og god 1. uge i december.

    ReplyDelete
  9. Åh, jeg elsker altså også det program, Gitte...alt er så lige til og i et fantastisk tempo som alle kunne lære lidt af. :))

    Jeg er også parat til allersidste afsnit...kan ikke helt regne ud hvem morderen er. ;))

    Også rigtig god søndag aften til dig og en forhåbentlig hyggelig start på december. :))

    ReplyDelete
  10. Jeg skal fortælle dig en rigtig "sjov" historie om den bog engang, Ulla, men den skal ikke skrives her.
    Den må du ha' over en kop kaff' inde i Viborg en dag...

    Men lækker det er den, og højtlæsning det dyrker vi også stadig, det er dejligt...

    ReplyDelete
  11. Det lyder ikke så lidt spændende og hyggeligt, Anne. :)) Det må vi helt bestemt gøre...

    Det er så superhyggeligt med højtlæsning - næsten uanset hvor gammel man er.
    Vores børn elsker det og jeg nyder at læse op siddende med en arm omkring "barnet".

    Jeg drømmer om, at Christian og jeg engang skal læse bøger højt for hinanden, når vi får masser af tid. :))

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.