Friday, November 13, 2009

Did you know...

...that a majority of newborn African babies die from pneumonia due to the very cold evenings and nights in Africa?

Click on the photo to see more....

I didn't know, but became aware of it when I read more about the project "Knit a hat and save a child" initiated by the Danish organisation Red Barnet.

I saw an add for it a while ago, but didn't get to do anything about it rather than think that I would love to knit some tiny hats. But when I found a link for the project at Hendes Verden I saw it as a clue to get started. Here you can read more about the project and even find a few patterns for hats, if you don't have any.

So now the first tiny hat is done and a red one is about to be knitted. I'm using cotton as recommend by Red Barnet.

I hope that I will send off more than two hats very soon.....

7 comments:

  1. the hat looks lovely and the colour is beautiful! good on you for helping to keep those precious little heads warm x

    ReplyDelete
  2. Dear Ulla,

    a famous german women magazine (www.brigitte.de) wrote a big article about that last year and more than 71.000 hats were knitted and sent to newborns all over the world!

    I loved this activity - it's easy and we can save little ones to grow up in health!

    Thank you for announcing it here I will do the same !

    Big hug,

    Nina

    ReplyDelete
  3. Det er en super god idé. Jeg har selv strikket meget til Mother Theresas organisation, der hvert år sender strikkede ting bl.a. huer, sweater og tæpper til Indien.

    Knus fra engens land ;-)

    ReplyDelete
  4. jeg har det som dig - har set annoncerne, og har dælme også lysten til at lave en STOR bunke huer. Men jeg er bare ikke kommet igang - endnu! Men som dig, så er jeg nu blevet skubbet igang og starter med det samme! Tak for skubbet, Ulla!
    Rigtig god week-end

    ReplyDelete
  5. Kære Ulla

    Dejligt at se du også er med ;-) Har sat sviger mor og moster i gang og så snart jeg er færdig med basararbejdet skal der strikkes en hue så en lille bunke bliver det vel til ;-)

    God weekend

    ReplyDelete
  6. well done, I wish I could make a head..
    have a good weekend

    ReplyDelete
  7. Thank you so much, Louise. :))
    I am crazy about soft colors so that pale blue had to be used. ;)

    I think that it's such a little thing for me to do, and if it can help a baby then it would rock my world. :))
    Ulla x

    ............

    Isn't it just amazing how we can help if we gather, Nina? I really like the idea. :))

    How sweet of you to announce it - I'm sure that someone might catch the idea and make a little hat or two.

    I hope that you are doing great. Take care.

    A big hug for you, too
    Ulla :))

    ..............

    Jeg er også meget begejstret for projektet, Jeannette Mariae. :)) Det er rart at kunne hjælpe bare en lille smule. Og selvom vi også støtter forskellige hjælpeorganisationer økonomisk ind imellem, så føles det her mere håndgribeligt.

    Jeg er sikker på, at mange børn har nydt godt af dine kreative og omsorgsfulde evner gennem Mother Theresas organisation. :))

    Knus til dig på en regnvåd morgen :)

    ...............

    Det var da i hvert tilfælde så lidt, Rosanna. :)) Jeg er glad for at du kom i gang. Jeg VILLE bare lave huer, men det tog lige lidt tid at komme i sving. ;)

    Den lille lyseblå hue kom jeg selvfølgelig til at sy forkert sammen ( det sker HVER gang jeg laver Djævlehuer!!!) og så kom jeg til at klippe en maske over, da jeg ville pille sømmen op! Så nu er den ikke brugbar.
    Heldigvis er jeg næsten færdig med en lille stribet sag, og så er det jo bare med at slå masker op til en ny.

    Rigtig god mandag :))

    .............

    Altså, Wenche - du er simpelthen sådan et ihærdigt menneske. Det er utroligt hvad du får lavet. Super godt at du har sat familien i gang med at strikke små huer. ;)

    Hav en dejlig mandag, omend den er lidt grå her i min del af landet. :))

    ...........

    It's so nice to be able to help just a tiny bit, Kaylovesvintage. :))
    More hats are to come - that's for sure. ;))

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.