Thursday, November 01, 2012

Hurra for Betty P's vidunderlige neon tråde


For et stykke tid siden begyndte jeg på et lille broderi. 

Jeg syer med den smukke koral farvede neontråd fra Betty P. Fra jeg så neontrådene for første gang, har de indbudt til at blive omsat til små broderisting.

At jeg købte alle de 5 ruller tråd i neon nuancer har jeg ikke fortrudt et sekund. Adskillige projekter har fået tilføjet et lille neon pift, og det er simpelthen en fornøjelse at arbejde med de livlige farver og den stærke tråd.

Neon embroidery on a new tunic for me by lille-ursus


Jeg laver bogstaver på en tunika jeg syede til mig selv i sensommeren. Den er lavet i en let chambrey i grå. Jeg holder meget af den slags stof, da det ikke blot er én stor flade af en bestemt farve, men derimod et virvar af grå tråde på kryds og på tværs.

Hvad jeg skriver med neon er ikke til at vide...forhåbentlig dukker det op inden længe.

6 comments:

  1. Jeg påtænker også at købe neontrådene hos Betty P og nu hvor jeg kan se hvor fint det ser ud når man bruger dem, så nøjes jeg nok ikke med at tænke så meget længere... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du vil overhovedet ikke fortryde det, Linette. :)) De kan jo bruges til alt muligt; broderi i hånden og på maskine, pyntestikninger og quilt. Du må handle. ;))

      Rigtig god weekend. :)

      Delete
  2. Smuk tråd - glæder mig til at se hvad der står ;)

    Ps. Jeg vil også have min egen lysende skov - de er da så smukke de stager fra Kähler .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg er altså også vild med dem, Marianne. Jeg håber at det ikke vil tage alt for længe inden jeg får "stavet" mig igennem ordet med tråden. ;))

      Jeg bestilte lige noget af min skov i går. Jeg kan godt forstå at du også vil have nogle. De er geniale, men jeg synes altid at Kählers stager forsvinder hurtigt. De er bestemt populære. :))

      En dejlig weekend til dig. :)

      Delete
  3. Elsker BettyP. :-)

    RikkeRøjkjær

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeg er totalt enig, Rikke. :)) Det er så dejligt at der er kommet en butik som Betty P. Specielt når man bor lidt væk fra de større byer, så er det rart at kunne købe over nettet. Og det går altid hurtigt hos Betty P.
      Og så holder jeg meget at af følge med på bloggen.

      Hav en rigtig god weekend. :)

      Delete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.