Sunday, October 10, 2010

Not so many loose hexagons...



...all over the place anymore! Because now I have sewn a lot of them together. Contrary to my expectations this part is even funny too, and it's a satisfaction to see the blanket grow bigger and bigger. My hopes are continuously positive...

Remember the little owls on the photo? Or didn't I write about them at all? No, I guess that it was the owl pattern from Fluff & Fuzz now that I come to think of it (or rather: after I have searched through my old blog posts). 

However, I came across these two little fellows when I sorted out some of my papirs. I have had this particular pattern for a long time now, and I just couldn't put it away - because I adore them badly. Having the picture of the owls in front of me while I sew, makes me smile....

Have a lovely Sunday each and every one.

4 comments:

  1. De er også skønne, de to venner der, og jeg kan godt forstå, at de får dig til at smile.
    Du må i gang med sådan et par, Ulla...

    Dit hexagon'er er smukke, jeg elsker dine sirlige sy-arbejder.
    Bare jeg havde evner og tålmodighed i den retning.

    Ha' en dejlig aften...

    ReplyDelete
  2. The hexagons are very beautiful....so lovely! Aren't the owls cute!

    ReplyDelete
  3. Mange tak, Anne. :)) Jeg ved ikke hvad det er for en svaghed jeg har for den slags små strikkede og hæklede dyr. Måske stammer det fra alle de vidunderlige figurer min bedstemor skabte med strikkepinde, hæklenål og garn.

    Jeg er bare så glad for at du kan lide hexagon'erne. Faktisk har jeg indtil for ganske få måneder siden hadet patchwork. Både arbejdsgangen og resultatet. Men det er sket noget med patchwork - det har fået tilført noget nyt. Og et skønnere udtryk. Eller måske er det bare fordi det anvendes blandt nye ting. :))

    Og så mit skallede lille babytæppe...det er ingenting i forhold til de kæmpearbejder jeg ser folk lave rundt omkring.
    Men for mig er det stort. Som min søde mand sagde til mig forleden: "Ulla, jeg synes kun at du skal give sådan et tæppe til mennesker der værdsætter det og dit store arbejde". Men han har selvfølgelig også set hvor mange timer det tager mig og hvor meget det koster af kræfter.

    Så derfor TUSIND tak, søde Anne. :))

    .........

    Millie, thank you so much. :)) It keeps getting bigger...and more difficult to handle. But I love sewing those bits together. :))

    I adore those owls as well. Their little feathers, beeks, and the scarf on the big one. I don't know if it shows in the picture, but the little one has a heart shaped button on one side of its cheast. :))

    ReplyDelete
  4. Looking especially beautiful ...

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.