Tuesday, October 12, 2010

Christel Seyfarth - again



Once more I crave one of Christel Seyfarth's magnificent designs. This time it's the STJERNETRØJE.

The first time I saw it in Christel's webshop, I actually didn't like it. The sleeves were to puffy for me and the colors...well, there was something with the colors.

But having looked at it for the 3th and 4th time, the feminine sweater/tunic grew on me, and now I have added the knitting kit to my Christmas wish list. (Oh yes, I have started that already - otherwise I can't come to think of anything to write on it when December is here!)

At this point I simply love the mix of colors. I think it suits the design so well, that the yarns are in soft colors. A fine contrast to many of Christel Seyfarth's other designs, which are much more colourful. Like the shawl I'm making.

Now I just have to wait...and see if my husband likes the idea.

8 comments:

  1. Kære Ulla

    Den kjole er bare for SKØN både i mønster "snit" og farver, GUD hvor ville jeg ønske jeg lige kunne strikke såddan en til mig selv!!! Den kan man jo bo i ;-) Går ikke ud fra at den findes i voksenstr??
    LÆKKER.

    KH

    ReplyDelete
  2. Kære Wenche,

    Ja, jeg kan simpelthen også bare godt lide den trøje. Jeg holder meget af den måde hvorpå Christel Seyfarth sætter mønstre og farver sammen.

    Denne model fåes som et strikkekit i str. small, medium og large, så du kan faktisk komme til at bo i den. Og det til den nette sum af 950 kr. ;))

    Jeg har tidligere købt en færdig cardigan hos Christel Seyfarth og også strikkekit, men jeg ved ikke om hun sælger færdigstrik længere.

    Nu håber jeg bare, at jeg snart kan lokke min mand med til Fanø, hvor hun har sin skønne butik. ;))

    Jeg håber at du har det godt - der er masser at gøre for dig og din familie i tiden. Forhåbentlig er det bare en overgang, men det er hårdt så længe det står på.

    Jeg har tænkt meget på dig. Hav det nu rigtig godt, Wenche. :))

    KH
    Ulla

    ReplyDelete
  3. Uha - jeg er da også forelsket! Den står nu også på min gaveliste som punkt nr. 1 - håber dog den findes i lidt andre farver. Lyserødt til en rødhåret, der ovenikøbet er ved at blive hvid med mellemrum er ikke det kønneste ;-)

    ReplyDelete
  4. This is a fabulous sweater tunic. I agree that there could be room to swap colors here. Come on hubby!

    ReplyDelete
  5. Trøjen er bare så smuk, et anderledes farvevalg af Christel Seyfarth.

    Skal forbi Seyfarths butik i næste uge. Allerede nu føler jeg mig fristet selvom jeg har kit til Folklore jakken liggende.

    ReplyDelete
  6. I learned about Christel Seyfarth only recently, but her designs are indeed incredible. I admire your courage to start with that gorgeous scarf, it looks fantastic.
    I hope for you that your Santa will notice the beauty of this tunic too.

    ReplyDelete
  7. Ja, er den ikke bare skøn, Gitte! Endelig et mønster der har lidt tunika facon over sig.

    Jeg må jo indrømme at sjalet stadig lige mangler det sidste, men de mange masker lokker ikke. ;))

    Jeg håber at vi har held med vores ønsker. :))

    ..........

    I'm thrilled about this pattern, Misa. :)) I really love stars at the moment - well, I always did, actually.

    I like that Christel Seyfarth designs such different things - both in shapes and colours.

    .............

    Åh, du er vel nok heldig, Heidi!! Det må blive et dejligt besøg - og at holde pungen i tasken vil ikke være let. ;)) I hvert tilfælde ikke hvis det var mig.

    Denne trøje er nemlig anderledes end de farver hun ellers har brugt, men det er lige præcis det er så skønt ved hende. Hun er ikke bange for at sætte farver sammen.

    Rigtig god tur til Fanø - og ikke mindst til Christel Seyfarths butik. :))

    ..............

    Dorien, I got to know about Christel Seyfarth some years ago in a magazin. I was as thrilled as you about her designs. :)) Her courage was needed at that time - not many people designed like her.

    The poppy shawl that I started far too long ago, is going to be great to wear - if I ever get it finished. ;))

    I sure hope that Santa will be good to me as well - I will definitely give him a hint. :))

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.