Tuesday, April 23, 2013

Poncho from GARN-ITURE



I need something to put over me when I take out Otto (our dog), or go on a little visit at my parents' who live not far from me. Something which isn't a jacket, and something which is light and easy to put on and off.


Photo from GARN-ITURE


And since I have had my eyes on Dorthe's (who own GARNI-TURE) lovely poncho, I decided that it was the answer to my problem.

Friday night I ordered yarn and pattern and already the following Monday afternoon, the postman knocked on my door carrying the package from GARN-ITURE. I love when a purchase go as fast as that...

Once again I metion that fine shop, because there are so many reasons to emphasize it. I still haven't visited it  yet, but I sure hope to do so shortly. Luckily I can visit the GARN-ITURE webshop to get my need for looking at the wonderful stuff fulfilled.


Photo from GARN-ITURE

Smart little knitting counters,

Photo from GARN-ITURE

and fabrics which you don't see every where, are just some of the choices you have to tempt you in the shop.

For now I stick to my poncho. I wonder if I can't start knitting it, now that I'm nearly done with Christian's birthday sweater...just nice and easy and without consideration of the heap of unfinished knitting projects, which await my attention in my knitting basket.




||||||||||||||||||||||||||||||||||||||


Jeg mangler noget til at svinge over mig når jeg skal ud med Otto (vores hund), eller lige "suse" op til mine forældre der bor ganske kort herfra. Noget der ikke er en jakke, og noget som er let og hurtigt at tage af og på.

Og da jeg længe har haft kig på Dorthes (fra GARN-ITURE) smukke poncho, blev jeg enig med mig selv om, at den var den rette løsning på mit problem.

Fredag aften bestilte jeg garn og opskrift, og allerede mandag eftermiddag bankede posten på med pakken fra GARN-ITURE. Jeg elsker når handler går hurtigt...

Endnu en gang nævner jeg denne fine butik, for der er al mulig grund til at fremhæve den. Jeg har endnu ikke besøgt den i levende live, men satser bestemt på at gøre det inden længe. Heldigvis kan jeg stille lysten til garn og deslige på GARN-ITUREs webshop.

Fikse små omgangtællere til når du strikker

og tekstiler som du ikke støder på alle vegne, er bare lidt af det udvalg der kan friste i butikken.
Indtil videre holder jeg mig til min poncho. Gad vide om ikke jeg kan starte op på den, nu da jeg næsten er færdig med Christians fødselsdags trøje...bare lige så stille, og uden at skele til de mange ufærdige sager der venter i strikkekurven.




7 comments:

  1. Der var den jo - den poncho jeg havde set og ikke kunne huske hvor....
    Den er super sød - glæder mig til at se din udgave :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du har garanteret set den i Boligliv engang, eller tager jeg fejl? Jeg har selv ledt og ledt efter opskriften i mine gamle Boligliv blade, da jeg er overbevist om, at den har været der. Dorthe Hass har nemlig før haft nogle af sine skønne opskrifter i netop dette blad. :)

      Jeg er også helt vild med den, og den er super enkel at strikke. jeg glæder mig til at komme i gang. :)

      Delete
    2. Jeg kan godt ha set den i Boligliv - men er ikke sikker. Super sød er den i hvert tilfælde :)

      Delete
  2. Den blir jo perfekt, har selv kikket på muligheten å strikke meg en poncho og denne er et godt bud. Takk for tipset :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Velbekomme, Heidi. :)) Jeg håber den bliver lige så god, som jeg regner med. Jeg har købt ekstra garn, så den bliver lidt længere. En poncho er perfekt her om foråret. :)

      Delete
  3. You're dangerous to know Ulla ... I just placed an order with Garn-iture ... I've been trying to get hold of some of the Fin yarn from within the EU for ages! Thank you so much for the link :)

    ReplyDelete
  4. Ha, ha :)))
    This kind of dangerous is good, isn't it, Annie? ;) Did you order the poncho kit or just yarn? I'm so happy that you could use my link to the lovely GARN-ITURE. :)
    Have a wonderful weekend.

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.