Saturday, May 04, 2013

Third time lucky

I assume you remember this sweater.


The notorious birthday sweater for Christian. and maybe you wonder why you haven't seen it done, here on my blog (or maybe not because you are used to me being a slow knitter!)

But here is the reason why I haven't felt the need to flash it. 3 sleeves. 3!


Almost done with the 2nd one, I discovered that my incresing had gone terribly wrong. And after a despressing fit on Christian, I sadly realised that a 3rd one was a necessity.

Now I'm nearly done with that one too - finally! Sleeves are boring, and definitely even more tedious when it's sleeves x 3.

However I have to say that I did find some icing on the cake. Christian is absolutly thrilled about his forthcoming sweater, and that is all worth it to me.


||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Jeg går ud fra at du kan huske denne sweater. Den famøse fødselsdags sweater til Christian, og måske undrer du dig over, at du ikke har set den gjort færdig her på min blog (eller måske undrer du dig ikke, fordi du er vant til at jeg strikker langsomt!)

Men her er grunden til, at jeg ikke har haft lyst til at flashe den. 3 ærmer. 3!

Næsten færdig med det 2. ærme, opdagede jeg at mine udtagninger var gået helt galt. Og efter en nedslående prøvepasning på Christian, indså jeg desværre at et 3. ærme var en nødvendighed.

Nu er jeg næsten færdig med det også - endelig! Ærmer er kedelige, og helt bestemt endnu mere kedsommelige når det hedder ærmer x 3.

Jeg må dog sige, at pynten på kransekagen var der trods alt. Christian er utrolig begejstret over sin fremtidige sweater og det gør virkelig, at det er alt besværet værd.


3 comments:

  1. Din stakkel - 3 ærmer! Jeg ved ikke hvad det er der gør det, men jeg synes også ærmer det mest kedelige strik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jeg føler mig også en anelse flov over det antal ærmer, Bettina. Jeg garanter for at det ikke vil ske igen lige foreløbig. ;)
      Jeg tror at ærme strikning er lidt ligesom sok nummer 2, man gider ikke strikke nøjagtig det samme endnu en gang. :)

      Delete
  2. ÆV!... stakkels dig!
    Jeg HADER at strikke det samme to gange, hvilket nok er hovedårsagen til at jeg IKKE gider strikke vanter og sokker... gaaab!
    Men tre ærmer er jo næsten ubærligt!

    Jeg forstår nu godt, at modtageren er glad for den kommende sweater, hvor den er da bare for lækker :O)

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.