Saturday, August 25, 2012

3 som jeg må huske på


Jeg er altid på udkig efter nye spændende bøger - og når der kommer nyt på broderi fronten bliver jeg altid  ovenud lykkelig.

I begyndelsen af juli kom Knot, thread, stitch af Lisa Solomon. En bog som jeg ikke ville have noget imod at have i hænderne.

New Crewel: The Motif Collection

Og i starten af juni kom endnu en bog fra Katherine Shaughnessy: New crewel - the motif collection. Du kender måske allerede The new crewel - exquisite designs in contemporary embroidery, af samme forfatter.


Made in France: Cross-Stitch Samplers

Endelig er der mere fransk i korssting. Jeg holder meget af det udtryk som hvid og en kontrast farve kan frembringe med de mange små x x x x.
Jeg har ofte korsstings motiver i hovedet og går og funderer over hvorledes de kunne bruges, men får aldrig rigtig ført dem ned på papir. Men nu har jeg købt 2 geniale bøger - i lommestørrelse - en dag Anne-Sophie og mig var i den butik, hvor hun køber sine materialer til studiet (ÅH, en fed butik!!). De er perfekte til at krydse små motiver ned i og faktisk fungerer det for mig, da jeg allerede har udfyldt nogle sider.

Nå, jeg kom ud på et sidespor, så tilbage til den fransk broderi bog der hedder Cross-stitch sampler af Marjorie Massey.

Jeg har netop bestilt 3 nye bøger, så det er ikke lige nu jeg behøver mere kreativt læsestof, men næste gang der skal bestilles bøger, skal denne helt sikkert med...


2 comments:

  1. Dejlige bøger :) Mine første broderier var ensfarvede på hvid baggrund lavet efter min oldemors gamle bøger. Det er mest grafiske mønstre med enkelte sampler figurer ind i mellem. Bøgerne er godt slidte nu. De er ved at falde fra hinanden så jeg har taget kopier af dem. Sig til hvis du vil have en kopi så sender jeg dem gerne.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvor lyder det som en helt vidunderlig skat du har arvet af din oldemor. Jeg holder meget af når ting har en historie med sig.
      Det er vel nok sødt af dig at tilbyde mig en kopi af mønstrene. Det vil jeg utrolig gerne sige ja tak til. Send mig en mail - lilleursus@mail.dk - så jeg kan betale dig for dem og porto.
      Tusind tak og en dejlig søndag til dig. :))

      Delete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.