Monday, February 04, 2008

One happy popcorn boy

One happy popcorn boy, originally uploaded by lille-ursus.

Last night we finished the last details on Emil's popcorn costume.

We used a lot of time on making it, but it was funny and Emil was so satisfied with how it turned out.....

We painted, glued, cut and wrapped in popcorns for hours and hours.

We used: 2 carton boxes, red & white paint, 4 bags of popcorn, plastic and lots of glue....

The last thing Emil said to me before he went to sleep, was how happy and excited he was about his costume.....

7 comments:

  1. I think have lots of popcorn beneath the cushions of my sofa you could have used! :-S My kids LOVE popcorn! Adorable costume for an adorable kiddo!

    ReplyDelete
  2. Hvor er han flot ;-) Super idé.

    ReplyDelete
  3. Rigtig god idé, Ulla, jeg kan sørme godt forstå, at i er tilfredse med resultatet.

    I år er det første gang i 22(!!!) år, at vi ikke har haft et barn, der skulle ha' et kostume, det er vildt underligt, men også lidt okay, det er svært at blive ved med at være lige entusiastisk.

    Flot er han, din fine pop-corn-søn...

    ReplyDelete
  4. Ha, ha!!! Yesterday and the day before you could find popcorn all over our livingroom...probably also under the cushions. You are right,Jennifer. Popcorn tend to make such a mess ;0)

    We love to eat them too. Thanks a lot for your sweet words :0)

    ..............

    1000 tak, Gitte!! Det var Emil idé at være et bæger popcorn. Han var svært tilfreds da han drog af i morges!! :0)

    ..............

    Mange tak for det, Anne!!

    Jeg kan godt forstå, at det må være underligt, efter så mange års udklædning...og det er da et stort arbejde at lave kostumer.

    Jeg har været i gang de sidste 13 år - må det være - og heldigvis er vi ikke løbet tør for ideer endnu.
    Meeeeen, skulle jeg forsætte 10 år mere, så tror jeg måske nok jeg ville ty til den klassiske spøgelsesmodel!!! ;0)

    Hver eneste gang vi har lavet udklædning har det været hele besværet værd - Emil var bare så overvældende glad for det bæger popcorn.....det var helt rørende!

    ReplyDelete
  5. Hvor er det godt :-)Og det lyser langt væk af Emil, at det her det er lige sagen.
    Det er svært at blive ved at finde på. I tv den anden aften så vi et køleskab,- det var SÅ godt lavet. Jeg har ikke skullet finde på de sidste par år, men sluger alle ideer til mig, for det kunne jo være de vælger at ta til karneval:-)
    Ha en god dag.
    KH Gitte

    ReplyDelete
  6. 1000 tak, Gitte!!! Du har ret - han var virkelig tilfreds....kan du ikke huske den der boblende glæde som barn, hvor man simpelthen bare måtte takke hele tiden og fortælle om noget fordi man var så glad? Sådan havde Emil det - helt umotiveret drejede han flere gange samtalen hen på sit popcornbæger...

    Det har været vigtigt for mig at både Emil og Anne-Sophie ville se fastelavn som en dejlig, sjov begivenhed, hvor vi sammen kunne lave deres udklædning.

    Jeg HADEDE nemlig fastelavn da jeg var lille - men jeg var jo også frygtelig genert og ville helst ikke "fylde" for meget visuelt!!!

    Anne-Sophie nævnte godt nok det flotte køleskabskostume - hun var vældig imponeret...og faktisk også træt af, at de store ikke skulle klædes ud!!!

    Jeg er bare så spændt og glad, Gitte, for Anne-Sophie og en klassekammerat har lige fået godkendt at komme i praktik på håndarbejdsskolen i en uge. Det har hun selv tænkt på og nu får hun sit ønske opfyldt!!! Det er så dejligt for hende...

    Nå, det blev en lang besked. Hav det rigtig godt - jeg håber du er blevet rask :0)

    KH
    Ulla

    ReplyDelete
  7. Hvor er det spændende for Anne- Sophie med praktikken på Håndarbejdsskolen :-) Jeg var selv i praktik der i 9. klasse, og det rykkede virkelig noget i mig, og forhåbentlig sker det samme for Anne-Sophie. Der er ingen grund til at presse på, for er det noget hun brænder for, kan det ikke skjules. Har hun gået hos Helle til broderi?
    Tak Ulla, jeg er rimelig frisk igen, men det har været drøjt!! Jeg er jo begyndt med nogle timer i en butik i Ålestrup, og det er klart det gir nogle andre bakterier og en anden luft, end den jeg er vant til her hjemme, men jeg er glad for endelig at komme lidt hjemmefra :-)
    KH Gitte

    ReplyDelete

I - read - and - enjoy - every - single - comment - and - try - to - respond - to - it - as - soon - as - possible.

Thanks - a - lot . . . I - really - appriciate - it.